Cateva campanii publicitare, calendare sau editoriale foto reusesc sa capteze atentia publicului si sa ocupe pagini si pagini de discutii an-de-an - Pirelli, Campari, Lavazza ar fi primele care-mi vin in gand (in afara de campaniile caselor de moda, dar astea-s, momentan, din alta poveste ;). Sunt imagini asteptate sa apara, comentate si analizate dupa aparitie, transmise si retransmise pe diverse cai, de cele mai multe ori de consumatori de internet, fara ca marca respectiva sa plateasca un euro in plus pentru spatiul publicitar. Marketing reusit, plus conceptii proaspete si interesante (nu in fiecare an si nu de fiecare data, ce-i drept), plus fotografi si modele cunoscute - de fapt, pentru cei din urma, participarea la unul dintre proiecte poate insemna chiar un reper in cariera. Brandurile pe care le mentionam mai sus, desi se ocupa de producerea unor obiecte, in fond si pan-la urma, de uz cotidian, banale (cauciucuri si cafea...), promoveaza, intr-un mod mai mult sau putin evident, un intreg stil de viata. Inclusiv despre ele se scriu manualele de branding si publicitate si studiile culturalo-sociologice despre societatea consumerista.
Saptamana aceasta, primele imagini din noua campania Lavazza au inceput sa apara si prima mea reactie a fost a unei foste cinefile inraite - Hitchcock? Fellini? Visconti? Neorealismul italian si femeile languros de fatale ale perioadei de aur a Hollywood-ului? Dupa care, am citit-o pe Cristina Bazavan, care scrie despre admiratia fotografului campaniei, Miles Aldridge, pentru filmul italian, iar in Making-of-ul de mai jos, directorii artistici vorbesc despre inspiratia oferita de muzica italiana. Modelele sunt si ele alese pe spranceana- fetele foarte IN Daisy Love, Georgia Frost si Lydia Hearst, cea din urma - descendenta si mostenitoarea lui W.R. Hearst, care, printre alte activitati - gen proprietar al Harper's Bazaar si unul dintre promotorii "jurnalismului galben" - a servit drept sursa primara de inspiratie pentru unul dintre filmele de referinta ale secolului trecut - Cetateanul Kane. O intreaga serie de detalii care, o data cunoscute, fac campania asta "cinefila" si mai interesanta.
Lasand insa povestile la o parte, ziceti-mi mai bine daca v-au placut imaginile?
imagini-etoday
0 comments:
Trimiteți un comentariu