Cat de bine arata hainele in lookbook-uri si, ca tot veni vorba, in editoriale. Un stilist priceput si un fotograf bun o sa va faca hainele privite si dorite, chiar daca nu sunteti nici Galliano, nici McQueen si apelati la ateliere din tari obscure pentru cresterea profitabilitatii. Problemele apar cand cumparatorul intra in magazin si simte/vede diferentele dintre imagini si hainele propriu-zise. Tesaturi prea putin calitative, ate atarnand, piese croite prost. Cat de ademenitor arata, de exemplu, lookbook-urile H&M si de cat de putine ori am reusit sa gasesc acele piese, atat de atragatoare, in magazine.
Nu, nu pretind ca as fi in masura sa exprim o opinie profesionista. Nu am nici studii in domeniu (relatiile publice te invata de toate cate putin, dar istoria modei nu e inca inclusa in program) si lucrez cu cifre si tarife de asigurare, in loc de ac, ata si croiuri.
Dar o persoana, in momentul in care isi pune pasiunea la bataie pentru a crea haine, banuiesc ca vrea din pasiunea sa sa se si intretina. In cazul acesta, intra in joc niste principii comune de afaceri.
Pastrarea si fidelizarea clientilor castigati, "racolarea" unora noi, construirea unui brand si tot asa. Satisfacerea celor care va cumpara creatiile se face la mai multe niveluri. De la pretul bine calculat, la imaginea proiectata cu care clientul sa vrea sa se identifice si accesibilitate. Fie ca e vorba de un nume cunoscut doar initiatilor, fie de o marca ce se vrea mass-market, cunoasterea publicului-tinta e cel putin utila, iar coerenta dintre ceea ce oferiti intr-o campanie publicitara/lookbook etc si ceea ce reprezinta creatiile/produsele voastre la propriu e de-a dreptul salutabila. Nu zic sa cedati din calitatea lookbook-urilor, cataloagelor si portofoliilor. Din contra! Faptul ca vindeti, printre multe altele, si imagine trebuie sa va tina in alerta.
Nu, nu pretind ca as fi in masura sa exprim o opinie profesionista. Nu am nici studii in domeniu (relatiile publice te invata de toate cate putin, dar istoria modei nu e inca inclusa in program) si lucrez cu cifre si tarife de asigurare, in loc de ac, ata si croiuri.
Dar o persoana, in momentul in care isi pune pasiunea la bataie pentru a crea haine, banuiesc ca vrea din pasiunea sa sa se si intretina. In cazul acesta, intra in joc niste principii comune de afaceri.
Pastrarea si fidelizarea clientilor castigati, "racolarea" unora noi, construirea unui brand si tot asa. Satisfacerea celor care va cumpara creatiile se face la mai multe niveluri. De la pretul bine calculat, la imaginea proiectata cu care clientul sa vrea sa se identifice si accesibilitate. Fie ca e vorba de un nume cunoscut doar initiatilor, fie de o marca ce se vrea mass-market, cunoasterea publicului-tinta e cel putin utila, iar coerenta dintre ceea ce oferiti intr-o campanie publicitara/lookbook etc si ceea ce reprezinta creatiile/produsele voastre la propriu e de-a dreptul salutabila. Nu zic sa cedati din calitatea lookbook-urilor, cataloagelor si portofoliilor. Din contra! Faptul ca vindeti, printre multe altele, si imagine trebuie sa va tina in alerta.
0 comments:
Trimiteți un comentariu