miercuri, 9 decembrie 2009

Colectia Rodarte pentru Target








Cand asteptarile sunt prea mari, riscul ca rezultatul sa te dezamageasca e si el destul de mare. Dupa colectia-capsula MQ Alexander McQueen pentru Target, vestea unei colaborari cu Rodarte a parut extrem de promitatoare. Rezultatul, in punctul meu de vedere, s-a dovedit a fi nitel plictisitor, nitel prea "safe" si reprezentand prea putin ceea ce as fi dorit de la o asemenea colaborare.
Colectiile-capsula pot fi contracte cu beneficii pentru ambele parti - producatorii/retailerii de haine accesibile, mass-market isi vad clientela diversificata, motivata sa cumpere (aici si acum), designerul poate combina un profit material simpatic cu posibilitati de promovare, cresterea brand-awareness-ului, studierea pietii si atragerea unor noi categorii de clienti, in special tineri, si catre piesele produse sub umbrela sa, la preturi "normale".
Nu am incercat sa caut studii de piata, dar banuiesc ca surorile Mulleavy si marca lor, Rodarte, sunt mai curand destinate unei felii inguste de public, cunoscator, into-fashion, admirator al pieselor complexe, cu poveste si filosofie create de ele. Deschiderea si, de ce sa nu o zicem?, beneficiul material oferite de colaborarea cu un retailer atat de puternic precum Target se poate dovedi o solutie de succes pe termen lung pentru o marca relativ tanara.
Dar colectiile-capsula sunt purtatoarele unor promisiuni fata de clienti - designerul accepta faptul ca standardele sale obisnuite de calitate (croiuri, materiale, finisaje) nu pot fi pastrate, facandu-se diverse compromisuri (unele, destul de dubioase din punct de vedere moral) pentru pastarea pretului accesibil si atragator, cumparatorii spera si isi doresc sa regaseasca macar o frantura din stilul creativ specific al marcii high-end cu care se asociaza producatorul mass-market. Creativitatea diluata si adaptata, desigur, unei mase cat mai mare de oameni.

Sunt fan Rodarte - cele doua surori au reusit de fiecare data sa-mi faca pielea de gaina prin frumusetea incredibila a pieselor create de ele, prin abordarea proaspata si povestile ce se lasa ghicite si prin folosirea intr-un mod aparte a unor materiale dificil de combinat. Rezultatul colaborarii cu Target ma lasa destul de indiferenta, desi contine destule haine pe care le-as proba intr-un magazin (chiar si fara magicul "Rodarte" scris pe etcheta) si, cred eu, chiar as scoate portmoneul sa platesc pentru vreo doua (cardiganele par interesante si rochia din a doua imagine, dar si cea galbena). Jachete de denim? Dresuri de dantela neagra? Incaltaminte tip Doc Martens? Rochii cu printuri "scheletice"? Sincer, nu cred ca era nevoie de o intreaga colaborare speciala pentru a ajunge la asa ceva.

Totusi, dezamagirile mele nu ajuta si nici nu supara pe nimeni, caci Target nu livreaza, in continuare, in Romania, din cate se pare. Eh, data viitoare ;)

imagini: nymag.

0 comments:

Trimiteți un comentariu