luni, 8 martie 2010

Extreme layering

























































































Viktor & Rolf au readus-o pe catwalk pe Kristin McMenany, model care are in jur de 40 de ani (in mai toate recenziile citite dupa vizionarea colectiei am gasit mentionat faptul dat - arata mult prea bine, pentru orice varsta, ca sa nu fi simtit o unda de invidie/surpriza ;), imbracata in jumatate din colectia care urma sa fie prezentata. Dupa spusele ulterioare ale modelului - cam de doua ori greutatea ei corporala. M-am poticnit in numaratul straturilor si nici nu am reusit sa urmaresc atent miscarile, de tehnicieni si magicieni versati, prin care cuplul de creatori transformau piesele de pe Kristin in piese aduse la nivelul unui cotidian pragmatic - paltoane, jachete, rochii si alte alea. Pe la jumatatea prezentarii, modelul principal a ramas intr-un body (lenjeria mi s-a parut impecabil realizata) si a asteptat impasibila cea de-a doua jumatate a colectiei, care, prin stratificari succesive, a transformat-o in ceva asemanator unui robot din benzile desenate.

Neimpresionata de spectacolul lung al imbracarii/dezbracarii (mai ales ca a reusit sa eclipseze mai curand decat sa puna in valoare hainele), am dat fuga, datorita mentiunii din recenzia de pe style.com, sa caut o colectie Haute Couture semnata de ei cu un deceniu in urma. Uitasem de existenta ei - vazusem doar cateva imagini in trecut.

Aceeasi idee de spectacol, cu totul alte semnificatii si realizare. Acum zece ani era despre imbracatul unei femei "regine" -urcata pe postament, asteptand mantia brodata, pregatita de couturier. Indepartata de realitate prin insasi imbracamintea sa. Sau despre o papusa ruseasca, o matrioska haute-couture, mai putin bondoaca si mai cerebrala decat ne-am fi putut astepta. Abordarea recenta aduce mai curand cu reluarea unei teme deja studiate pentru sezonul primavara-vara, cea a recesiunii - imi port toate hainele cu mine, recession-wise. Si le transform dupa cum imi cade cu tronc, mai ales ca-s negre, in tendintele umeristico-cristaluite si vor avea sanse la un succes comercial. Moda e despre ciclicitate, pe langa multe altele, dar se pare ca reluarea propriilor concepte din trecut nu inseamna automat aprofundare. Per total - o prezentare care a parut, din spatele monitorului, prelungita, cu haine care poate ca ar fi aratat mai bine fara responsabilitatea de a transmite mesaje subliminale aditionale.. Dar recunosc ca poate n-am inteles eu bine ceva.

Filmul proaspetei colectii poate fi urmarit pe site-ul designerilor. Mai jos puteti privi colectia haute couture iarna 1999.


0 comments:

Trimiteți un comentariu