joi, 18 martie 2010

Consideratii pe teme date

Candva, intr-i zi cu soare, am scris o postare despre bloggeri si rolul lor. Discutia s-a aprofundat treptat, pe la case mai mari. Nu am forta si starea de spirit necesara pentru o postare ca la carte - prea multele batai de cap la serviciu si cateva probleme de sanatate nu fac nimic sa sustina bloggingul de calitate.

Asa ca, postarea de fata e de fapt o culegere de ganduri disparate...

- Ar trebui sa-mi schimb parerea despre un designer cunoscut, in momentul in care aflu ca unul dintre managerii companiei sale a dat afara angajati pe motive de greutate si aspect fizic? Miuccia Prada, vorbesc despre dumneavoastra.
Trebuie sa accept acest fapt drept parte din industria iluziilor si a vanitatii, in care aparentele conteaza mai mult decat substanta? Sa zic - asta-i viata, trebuie sa corespunzi daca iti doresti sa lucrezi la un magazin Prada? Lucrurile nu miroase a bine in momentul in care marketingul ia locul efortului creativ.

- Traditia de a prezenta haine cu un sezon inainte exista de suficient de mult timp. Dar mai corespunde ea oare necesitatilor moderne? Sau modului in care femeia zilei de azi isi face cumparaturile? Ce viitor au prezentarile conventionale de moda in secolul in care fiecare cetatean-posesor al unei conexiuni la internet suficient de rapide poate sa le urmareasca in timp real si se poate considera participant de drept? Dar ce ne facem cu lipsa senzatiilor tactile si a emotiilor oricarui spectacol? Bitii inca nu au invatat sa transmita asemenea fineturi.

- De ce modelele de pe podiumuri sunt in continuare atat de ... "transparente"? Nu contest ca multe dintre ele sunt slabe pe cale naturala, dar de ce directorii artistici/designerii/managerii de brand nu incearca sa intoarca lucrurile intr-o relativa realitate? Ca tot e criza si se lupta pentru clienti. De ce nu ar exista modele diverse pe catwalk-uri? Mai slabe sau mai rotunde. Mark Fast pare un rebel in acest context, dar el demonstreaza ca se poate.. Ca si Marc Jacobs pentru LV, de altfel.

- Poate moda "nu se face pe internet"... poate. Dar moda pare sa fi inteles ca internetul si modalitatile de comunicare oferite de acesta ii sunt indispensabile. Bloggerii sunt parte integranta din toata discutia iscata in jurul acestui subiect. Multe cuvinte se vor mai vedea consumate printre pixelii monitoarelor noastre, dar simt nevoia sa fac doua precizari, mai mult personale decat la obiect: a. vocea internetului pare a fi prea puternica pentru a fi ignorata - modul in care este prezentata informatia, posibilitatile creative oferite de capacitatile multimedia ale online-ului si rapiditatea cu care informatia devine accesibila si discutabila - aceste lucruri nu vor disparea prea curand. b. exista bloggeri talentati si Tavi este, dupa umila mea parerea, plina de sucuri creative, pasionata si inteligenta, dar oare ar trebui redactorii de moda cu experienta sa se simta cu adevarat amentitati? Oare articolele unei fetite de treisprezece ani ar putea sa-mi influenteze sensibil opiniile despre moda si stil? Un copil (nu o spun cu nici o intentie negativa, termenul e folosit in sens direct, ca referire la varsta ei) care nu a trecut inca de pubertate, fioruri sexuale si problemele maturizarii poate oare sa intre in pielea unei femei cu "forme", necesitati si stil de viata totalmente diferit si sa modifice substantial modul in care aceasta se imbraca?

- Talentul precoce e pasibil exploatarii. Sper ca parintii sai sunt constienti de asta.

- Prezentarile de moda se adreseaza clientilor, buyerilor si presei. Ce rol joaca bloggerii in aceasta ecuatie? De PR/marketing? De presa online?

- Si inca ceva. Strict in trecere, despre ipocrizia modei. Si despre Tavi, desigur. Oare daca in locul ei, in front-row, purtand o palarie exagerat de mare, se afla, sa zicem, Carine? Sau Anna? Sau, sa-i fie tarana usoara, Isabella Blow? Oare isi mai permitea in acest caz ziarista de la Grazia sa publice fotografia pe twitter in modul in care a facut-o?

Lectura adaugatoare:

Medina, Pret-a-Protester (o multime de linkuri de referinta in cadrul articolului)
Collin McDowell - aici si aici
Guardian despre modele
Modelul Kim Noorda despre problemele de greutate (fashionologie)
39thAndBroadway despre saptamana modei
Donna Karan despre saptmana modei (WWD via The Cut)
si multe altele, ale caror linkuri s-au ratacit prin codrii emailului meu..

1 comments:

R.R spunea...

Pai blogul e si el o unealta a presei. Presa online, uneori mai puternic decat o revista.

Trimiteți un comentariu