joi, 4 februarie 2010

Alerta - umeri!





































































































































































































În 2009, eram nesigură dacă îmi place revenirea umerilor puternic accentuați. În 2010, sunt aproape gata să accept noua-veche siluetă, mai puțin optzecistă se pare, cu destule influențe din siluetele laconice ale anilor 1940, uniforme militare și garderoba masculină (de la costume elegante, până la siluetele relaxate ale unor geci de piele). Magazinele mass-market sunt pline de piese mai mult sau mai puțin iscusit copiate de pe podiumuri, efitorialele abundă și ele de tot felul de propuneri îndrăznețe. Capac mi-au pus colecțiile haute-couture, dorindu-mi instant un costum negru de la Gaultier (aparent simplu, dar cu nasturi, revere și pantaloni evazați piraterește ;) și frumusețea discretă, luminoasă a unor costume Armani Prive.
Structurarea umerilor, din colecțiile Alexis Mabille, Armani Prive și Gaultier alternează cu volumele exagerate ale mânecilor la Anne Valerie Hash. Blocuri de culoare plasate strategic sau combinații de țesături cu transparențe diferite, broderii abundente și construcții fanteziste joacă același rol, mergând doar pe alte căi - accente vizuale, nu structurale. Avem cu ce ne ocupa dulapul anul acesta, evident :)

Vă tentează jachetele cu umeri exagerate sau așteptați să treacă nebunia aceasta? Ați cumpăra vreo piesă în stilul acesta sau poate ați făcut-o deja?

Toate imaginile - style.com. De sus în jos: Givenchy Couture (imaginile 1-4), Jean Paul Gaultier Couture (5-8), Armani Prive (9-12), Anne Valerie Hash (13-14), Alexis Mabille (15-18).

3 comments:

Roxana spunea...

Nu mi se potriveste silueta sub nicio forma. Am 1,6 m si sunt mai lata in umeri decat in solduri. Sunt putin mai lata in umeri decat oricare dintre prietenele mele. In plus nu am niciun gat de gazela, as zice mai degraba ca sunt fiica lui Petre Roman. Asa ca nu le acord importanta umerilor supradimensionati ca tendinta.
Carola nu prea fac din astea, insa mi-ar placea sa ma regasec in blogroll-ul tau, daca iti place vreun pic blogul meu. La mine tu esti deja demult, nu e doar un schimb de link.

carola spunea...

@Roxana - cred ca totul depinde de proportii, atat ale siluetei, cat si ale tinutei. Eu sunt ceva mai inalta, dar nu am nici eu gat de gazela si am si ceva rotunjimi nedorite, care pot strica tot efectul unei jachete cu maneci bufante sau cu umeri supradimensionati :D
PS: te-am adaugat! scuze, uit sa-mi updatez lista de bloguri :)

Roxana spunea...

Am incercat una prin toamna (foarte frumoasa, asimetrica in partea de jos, cu niste colturi, nu as fi riscat sa o vad la toata lumea, am gasit-o intr-un magazin in H care are haine frumos croite si la preturi decente), insa ma facea foarte mica in partea de jos, mai mica decat sunt.
Multumesc.

Trimiteți un comentariu