miercuri, 25 noiembrie 2009

Betsy Bloomingdale si Haute Couture-ul

The Couture Process from FIDM Museum on Vimeo.



Purtarea de piese haute-couture nu presupune doar un cont bancar bogat in resurse, ci o atitudine specifica fata de timp, atentia fata de detaliu si o cautare a exclusivitatii, concepte care nu au facut decat sa se schimbe in ultimele cateva decenii. Doamnele din lumea buna, fie ele de vita veche, fie sotiile unor mai proaspat imbogatiti aveau timpul si ritmul de viata necesar pentru a frecventa demonstratiile de colectii, intrevederile cu madame vendeuse si cele cateva vizite necesare pentru ajustari. Pentru a ajunge sa platesti sumele de multe ori exorbitante pentru piese made-to-measure, trebuie sa le intelegi rostul si valoarea.
Avem acces instant la imaginile de pe catwalk si nici nu mai e nevoie sa cumparam reviste de moda pentru a afla ce se poarta, existand emisiuni tv si mii de bloguri dedicate (ceea ce avea inainte titlu de exclusivitate, fiind accesibil unui cerc relativ restrans de consumatori de moda), beneficiem de mult mai multa libertate sociala de a ne imbraca in conformitate cu stilul/gustul/viziunea estetica personala, fara a ne simti impuse sa respectam prea multe dress-coduri impuse de societate, dar aruncam hainele mai des decat ajungem sa le modificam, le cumparam din magazine ce presupun un consum imediat si alert de haine inspirate (flagrant copiate) din creatiile de pe podium la preturi foarte accesibile si (lucru ce nu poate fi condamnat, de altfel) renuntam de foarte multe ori la eleganta in favoarea comoditatii. Ce viitor are haute-couture-ul in asemenea conditii? Nu doar ca set de tehnici si reguli de executare a unor piese de imbracaminte, ci si ca manifestare artistica, creativa a unui designer si a mesterilor din echipa sa?

Interviurile au fost luate in vederea pregatirii si promovarii unei expozitii dedicate lui Betsy Bloomingdale si colectiile sale de rochii haute-couture la Muzeul FIDM. Imagini de la deschidere,

0 comments:

Trimiteți un comentariu